söndag 25 oktober 2015

Mina intryck av spelet Ishockey


Spelet ishockey är en underhållning som jag nyttjat många gånger på Malmö Arena. Det passar så gott att se det just där och inte hemma. Matcher som engagerar och då gör en glad och irriterad. Jag äter nästan på naglarna under spelets gång, MIF som både fascinerar och gör en besviken. Mitt lag är just Malmö IF och har denna säsong åter gått till Elitserien från en tids frånvaro.
Visst naglarna ryker, men ibland lutar jag mig dock tillbaka och försöker se spelets tekniska detaljer. Tänk en lite puck skall in i mål och alla fem spelare i laget på plan måste ha koll på den här lilla och varandra.
Oerhört svårt, teamwork på högsta nivå....
Sen har vi den fantastiska målvakten, som i intensiva sekvenser skall försvara målet. Ständigt med ögonen på skaft efter pucken, där han inte får tappa koncentrationen på det andra lagets skott mot mål.
Oerhört svårt, medvetenhet på hösta nivå....
Jag beundrar dessa kraftyttringar det krävs för att hålla igång matcherna. HEJA MIF, håll er kvar i Elitserien nu.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar