söndag 18 oktober 2015

Commodors - Three times a lady


Commodors är ett funk och soul band med rötter i Motownsoundet. Gruppen skapades 1968 av sex medlemmar och en av dessa var Lionel Rickie. Lionel lämnade gruppen 1984 och idag består gruppen av Walter Orange, William King och J.D Nicholas.
 
Jag stötte på denna grupp under min tid som Au-Pair i Schweiz 1987. Det var första gången jag någonsin var på konsert. Det skulle bli så spännande, men egentligen trodde jag att det var Communards jag skulle se. Men det hela blev ändå en trevlig överraskning då jag känd igen musiken.
 
Och det var låten Three Times a Lady som var den låt som jag hade hört sen innan, Ett av gruppens verkliga örhängen. Här kommer texten.


"Three Times A Lady"
Thanks for the times
That you've given me
The memories are all in my mind
And now that we've come
To the end of our rainbow
There's something
I must say out loud
You're once, twice
Three times a lady
Yes you're once twice
Three times a lady

And I love you
When we are together
The moments I cherish
With every beat of my heart
To touch you to hold you
To feel you to need you
There's nothing to keep us apart
You're once twice
Three times a lady
And I love you
I love you
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar