tisdag 13 oktober 2015

Djungelboken - min första film


 
Min första film på bio var just Djungelboken. En härlig film om vänskap mellan olika djur och den lilla pojken Mowgli. Jag kan inte varit mer än tre år när jag såg denna film i Malmö. Pappa tog mig dit och det var ett stort äventyr. Den scen som jag minns något så när bra var den då Mowgli träffar Baloo för första gången. Och alla kommer väl ihåg den underbara låten vi detta tillfälle.

Vad nöjd med allt som livet ger                               

Var nöjd med allt som livet ger
och allting som du kring dig ser
glöm bort bekymmer, sorger och besvär.
Var glad och nöjd för vet du vad
en björntjänst gör ju ingen glad.
Var nöjd med livet som vi lever här.
Varthän jag än strövar, varthän jag än går
står djungeln och snår kring mina spår.
Jag älskar bin och deras bon för
honung är ju min passion
och vill du av myror få munnen full
så ta en titt under sten och mull.
-Kanske smaka på ´rom
-äta myror?
-Ha ha det är världens käk,
kittlar döskönt i kistan.
-Mowgli, se upp!!
DUNK
Vad nöjd med allt du ser
och allt som livet ger.
Men när?
Var nöjd med allt som livet ger
och allting som du kring dig ser
glöm bort bekymmer, sorger och besvär.
Var glad och nöjd för vet du vad
en björntjänst gör ju ingen glad.
Var nöjd med livet som vi lever här.
Om frukter dig lockar
banan eller bär.
se till att du plockar dom utan besvär.
Vill du plocka frukter av bästa klass
så använd din höger och vänster tass
men klorna dom skall du dra in
så fort du skall ta dig en fin apelsin.
-Hoppas att du har förstått?
-O ja tack Baloo
-Ojoj så utomordentligt fånigt.
-Come om katten, det svänger ju
Va nöjd me livet som vi lever här..
bland träd o bär.. vi lever här
Var nöjd med allt som livet ger
och allting som du kring dig ser
glöm bort bekymmer, sorger och besvär.
Var glad och nöjd för vet du vad
en björntjänst gör ju ingen glad.
Var nöjd med livet som vi lever här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar