torsdag 8 februari 2018

Härliga utflykter i min närhet


Jag har i min närhet utflykter, som jag gärna tar mina kompisar på. Härliga stopp här i södra skåne, inte så långta att ta sig med bil heller. Vi tar det som tradition att göra dessa utflykter när det fina vädret nalkas under våren.



Första stoppet är utanför Trelleborg och då till Agdas Country Shop. Här hittar man alltid något gulligt till sitt hem. Den fina miljön ger go känsla och du tar med dig en gnutta välbehag därifrån.



Smygehuk är nästa stopp. Där äter vi tex en go ålamacka och njuter i fint solsken. Ser gott blått hav och får lite saltstänk i ansiktet.


Strandblomman i Beddingestrand är det tredje stoppet. Där finns de allra finaste blommor. De gör härliga arrangemang till dig att ta hem. Jätteduktiga är de.


Sedan kör vi till baka mot Malmö igen och på vägen droppar vi in på Hallongården. Där finns hallon i alla dess former. Goa och söta, så njutbara till att möjligt du vill göra med dem.


Annedalsgården i Räng blir sista stoppet. Där köper man hem de mest fina och närodlade grönsaker man kan tänka sig. Tomaterna här är så underbara, i säsong så klart.

Ja detta är vår tur genom södra Skåne, en härlig dagsutflykt som sätter mersmak. Ta gärna del av den, du blir lycklig i själen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar