söndag 18 februari 2018

Marknader i Skåne under sommaren 2018


Marknader det ypperliga för mig att göra fin shopping på, jag bara älskar det. Samlade ting på små bord bjuds ut till hyfsade priser, gör mig bara så lycklig. Detta myller från dessa marknadsplatser ger en känsla av gamla tider, då det nästan var det ända sättet att handla på. Du går i gångar av små stånd och väljer med fingertoppskänsla ut det du vill ha med dig hem, så himmelskt.

Den bild jag har ovan är från en marknad i Riga då vi var där 2013 i augusti. Deras specialitet var just bärnsten, som du kanske kan se på bilden. Stickade kläder var en annan. Jag tror inte jag köpte något sådant med mig hem dock, det blev nog nått halsband med fina stenar i stället.

Här kommer i alla fall en bild på de marknader som kommer gå av stapeln i Skåne under sommaren.



Som du ser på bilden är det rätt många som säljer sin föremål denna sommar. Det är bara att välja ut någon som passar, de olika knallarna åker om kring till var och en, så det är liknande saker som säljs.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar