måndag 13 juni 2016

Jonnys antikvariat i Olofström


Precis när man svänger in i Olofström, om man kommer ifrån Kristianstad, hittar man vid vägen Johnnys Antikvariat. En härlig bokdoftande lokal med Johnny som expert i böcker. Du hittar här allt och lite till. Underbara böcker i alla genrer. Johnnys som är ägare till stället, vet precis vad han har på hyllorna. Med stor vänlighet och engagemang för sina böcker, plockar han fram det du söker.
 
När jag var där hittade Johnny Leo Tolstojs Krig och Fred till mig. Detta kommer bli min sommarläsning 2016.
Jag som har varit beundrare av Gregors Antikvariat i Malmö, blev så glad när jag fick träda in i dessa lokaler. Om man går på hemsidan över denna bokaffär, upptäcker man att det finns ett förlag kopplat till Antikvariatet. Även en Bokbörs finns, om man vill köpa en eller fler böcker via nätet.
 
Så om ni har vägarna förbi Olofström, glöm ej att titta in här. Välj ut en bok och få en härlig stund i ordens värld.    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar