torsdag 25 januari 2018

Böcker att läsa under det nya året.




Det finns många böcker man vill läsa, det kan vara skönlitteratur eller faktaböcker. Alla dessa intressanta böcker som då berikar ens själ. Det finns några jag skall beta av detta år som ligger på mitt nattduksbord. Några böcker kommer komma som sköna överraskningar, men allt som allt handlar det om att få nya perspektiv på världen. Att bilda sig behöver ej vara en ansträngning, det är en naturlig del av livet, där man sträcker ut sitt sinne mot nya insikter.
 
Vi är ett gäng tjejer som i år kommer starta en bokklubb. Vi älskar allihopa att läsa, har kanske lite olika smak, men vi känner att detta kommer bara att berika oss.  Vi kommer alla att bestämma var och en av oss om vilken bok alla som skall läsas. Första bok ut i vår bokklubb blir - Delhis vackraste händer av Michel Bergstrand. En bok som filmatiserats med Björn Kjellman i huvudrollen. Det skall bli jätteroligt att få läsa denna bok som har fått fina recensioner, lovord om att vara en väldigt rolig roman.
 
Andra böcker detta år är Dan Browns bok - Begynnelsen, Rosengäddas fjärde bok och boken om GRIT. De finns många konstnärsböcker jag skall ta mig an också, speciellt om Van Gogh och Rembrandt. Då det blir min tur i bokklubben att välja bok, vill jag att det skall bli en bra underhållning och något som intresserar alla. Det ända jag vet är att det inte skall bli en deckare.

      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar