lördag 12 mars 2016

Popmusik




Popmusik är den musik jag vänder mig till mest då jag lyssnar till allehanda artister. Jag växte upp med ABBA och det har satt sina spår. Som ni har sett på min spellista och de artister jag väljer låtar av, är just popmusiken det centrala valet.

Många tycker att popmusik är ett enklare sätt att uttrycka sig i. Att artister gör musik och texter med utan större innehåll. Jag håller inte med om detta. Mycket av popmusiken är innehållsrik och texterna är oftast med fina budskap. Det gäller bara att hitta det som speglar ditt sätt att tänka och känna in din vardag.

Popmusiken uppstod någon gång på 70-talet, då discon erövrade världen med sitt speciella sound. På 80-talet fick det sin renässans och många artister startade sina karriärer här. Artister som idag är ikoner för detta utövande.

Så förkasta inte denna musikstil. Vi behöver även denna musikart, för att vi på jorden skall överleva trist vardag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar