söndag 27 september 2015

Yoga.




Yoga var också något jag prövade för först gången under min vistelse i Thailand. Jimmy, instruktören var en väldigt bra ledare i denna gruppövning. Han guidade oss med fin hand under hela passet. Jag och min sambo var nog de stelaste där. Men vi kämpade väl och fick som sagt fin hjälp av Jimmy.
Nu skall jag snart gå på yoga igen, denna gången på Malta. Jag kommer väl vara lika stel där, men ack vad skönt det skall bli.
 
Yoga ökar ditt välbefinnande och håller stressen bort. Den gör din kropp smidig och med dess tillhörande andningsövningar ger den dig bättre koncentration i dagliga livet. Koncentration är just en av betydelserna för ordet yoga.
 
Hoppas att detta också kan ge dig en push att börja med detta goa, en början till ett härligt förhållande med din kropp. Kropp och själ får sig en skön boost av goa endorfiner som vi så väl behöver för ett långt liv.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar