söndag 27 september 2015

Thaimassage.


Thailändsk massage har sina rötter från  Indien. Massagen är till och med medicinska metoder från Kina. Grundaren till denna behandling är Shivago Kamarpaj.  Han sägs ha varit Buddhas läkare för 2500 år sedan. Thailändsk massage kan ibland betecknas som yoga för den late. Den behandlingen man får liknar yogans, det är bara det att den som ger denna massage, gör sträckövningarna till en.

Jag fick erfara vad thaimassage var när jag var i Thailand i våras. Den första behandlingen var med olja och var helt underbar. Den behandling jag fick var väldigt mild och väldoftande. Den andra massagen jag tog var däremot av det hårdare slaget. Den var utan olja och massagen gick ut på att sträcka på alla de kroppsdelar jag hade. En massage som nästan gav mig blåmärken på de ställen där min massör knådade med armbågarna på lår och rygg. Jag var helt mörbultad efter denna behandling. Men konstigt nog var jag också tillfreds till kropp och själ.

Jag rekommenderar verkligen detta till alla som vill ge sin kropp en anledning att få bli utstäckt i minsta kroppsdel. Du blir avslappnad och många stela delar av kroppen blir uppmjukade och endorfinerna får sig en skjuts.     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar