lördag 9 maj 2020

Livslögner som genomskådas för att bli ett bättre jag.


Ditt liv är ditt ansvar. För att få ett gott liv, måste du göra av dig med alla de lögner som omger dig av. Inte ljuga för dig själv. Tex; jag börjar imorgon, har du lovat dig något, gör upp delmål för att lyckas.
Jag borde ha kommit längre vid det här laget, är en annan lögn. Sluta jämföra dig med andra, det leder bara till avundsjuka. Rikta din uppmärksamhet på det du faktiskt har och ej på det du saknar.
Jag kan inta säga som det är....Fatta mod, tyck ej att det är pinsamt, var ärlig. Hitta andra som också är sanningssägare och må bättre.
Jag kommer aldrig över detta. Låt inte dina sorger få sista ordet.

Tony Robbins säger (livscoach) , "om du skyller allt dåligt i ditt liv på att du har haft det svårt, borde du också skylla de bra sakerna på det också".

Rachel Hill har skrivit boken "Sluta tro på alla lögner". Den tar upp alla de livslögner man kan ha kring sitt eget liv och hur man får insikt om hur man blir av med dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar