tisdag 5 maj 2020

Att drömma stort och smått



Att drömma och fantisera om saker man vill göra och uppnå är viktigt för att ens tillvaro skall bli dräglig. Att drömma ger energi, det får dig hela tiden att gå framåt. Om du lyckas eller misslyckas spelar ingen roll, huvudsaken att drömmer dig mot något som skulle kunna fungera. Drömmar gör dig levande och med små steg tar du dig mot ditt mål, om du tror på det möjliga.

Här är sju steg och frågor du kan ställa dig på hur du kan testa din dröm.
  1. Är din dröm verkligen din? TA ÄGARSKAP!
  2. Är min dröm tydlig för mig? JU TYDLIGARE DESSTU NÄRMRE DITT MÅL!
  3. Har jag egentligen kontroll över om drömmen kan lyckas, eller är jag beroende av yttre omständigheter? VÄDREAR JAG MIN DRÖM REALISTISKT!
  4. Vill jag kämpa för min dröm? HAR JAG PASSION ATT SATSA FÖR DEN!
  5. Har jag en strategi för att uppnå min dröm? KAN JAG SE VÄGEN TILL MÅLET!
  6. Har jag invigt de jag kan ha nytta av? HAR JAG FOLK SOM INSPIRERA MIG!
  7. Är jag villig att betala priset för min dröm? FINNS TID, ENERGI OCH RESURSER!
Ge inte upp dina drömmar, de kan vara din nyckel till ett nytt liv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar