söndag 1 mars 2020

Kärleken till Mat


Mat är något väsentligt för oss alla. Mat ser till att vi har energi till att utför de saker och arbete vi behöver göra var dag. Mat kan vara en källa till trygghet, då vi får styrka av dess innehåll.

För många ger mat lyckokänslor, för några är den det en kamp för att få leva, andra har mat som ett medel att bara få dagen att fungera. Vad som än är ditt ändamål med mat, behöver vi denna källa till att överleva dagen.

Jag gillar att kolla kokböcker och leta efter recept på maträtter som ger god sund livsföring. Mat för mig skall vara ganska lättlagad och rik på grönsaker, fina råvaror och se aptitligt ut. I min bokhylla står en mängd kokböcker och en pärm med samlade recept. Ja, jag älskar laga mat, speciellt till mina nära och kära.

Visst är det också en fascination att få gå ut och äta något gott på restaurang, bli lite uppassad av en servitör och få allt serverat. Men hemma är bäst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar