måndag 11 november 2013

Min drömsemester.


Min drömsemester är egentligen bara en bild av mig på en liten landsväg på Frankrikes västkust med en cykelkorg fylld av vin, bröd och ost. På ena sidan av mig sträcker sig Atlanten ut sig och på andra sidan om mig flyter Frankrikes bördiga landskap förbi. Jag är i klädd basker försöker minnas det jag sett så att vid mina goa stopp i någon liten by kan måla upp dessa bilder på duk. Mina stopp på franska landsbyggden är i små byar där gästvänligheten är stor och du vaknar på ett B&B där de serverar nybakta croissanter till en go kopp kaffe. Allt detta vill jag uppleva en vecka eller två när sommaren börjar sin säsong.

Kanske är det någon av er som läser min sida som kan ge mig något förslag på vart jag kan börja någonstans på denna lång kustremsa. Vad vet jag, ni kanske redan har gjort en sån resa. Kanske inte med cykel men kanske med bil eller motorcykel. Skriv och berätta.

MVH Petra   


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar