måndag 15 mars 2021

En liten lista med musik för vårlika dagar.

 


Här är en lista vars musik tar dig till de dagar vi nu längtar efter, springtimes days! Jag skall ge en lite förklaring varför jag valt just dessa. Jag ha dem på mina listor för min musik på Spotify. Jag har musik som min största aktivitet var dag. Musik för mig är en överlevnad, ett livselixir, som gör livet en aning mer färgglatt.  

  1. Love Rendezvous med M People. Med så mycket rytm och med en röst så stark, gör Heather Small denna låt en försmak till alla vårens romantiska möten. 
  2. Dolce Vita med Ms Project. Denna 80-tals låt står sig än i dag. Du bara vill ut och svepa stan med din charm och energi, här kommer livet igen!
  3. Nine Million Bicycles med Katie Melua. Katie funderar om livet om alla de under vår planet står för. En vacker melodi med tillika söt tös. 
  4. Relight My Fire med Take That och Lulu. Vackra pojkar behövs för allt det ögongodis de bjuder på och vårens alla dagar färgas av dessa buskillar. 
  5. No More Cloudy Days med Eagles. Öppna ditt fönster, gå ut och möt nya dagar med sol och nya människor att lära känna!
  6. Beyond The Sea med Kina Grannis. Vem längtar inte till havet och där få doppa en tå eller fler i dess vatten och bara vara!
  7. Something New med Axwell och Ingrosso. Detta driv denna låt har, tar dig på härliga vägar i livet, den höjer pulsen och låter dig inte stanna!
  8. Love Comes To Everyone med George Harrison. Tro det eller ej, kärlek kommer till alla och ger dig vibrationer att lyfta livet till en annan nivå, det är faktiskt sant!
  9. Soda Pop med Robbie Williams och Michael Bublé. Liva upp livet med allt du kan komma på, dansa och sjung, livet går inte i repris!
  10. Walk It Off med RuPaul. Ja, bara gå dig från allt som ger dig de där dåliga vibrationerna, byt bort dem mot nytt och fräscha tankar som ger energi!

Listan kan göras om och fyllas med mer bra musik. Jag glömmer många gånger den klassiska musik som också finns och som jag spelar ibland när jag behöver ladda batterierna med själfull musik. Klassiskmusik behöver jag vid en stämning i livet då orden inte behövs, jag vill bara svepas av vackra melodiska rytmer av instrument som fyller alla de rum i kroppen av toner. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar