söndag 4 mars 2018

Spotify - musiktjänsten för dina spellistor


Spotify är revolution för mig, jag bara älskar denna tjänst. Här kan jag äntligen göra musiklistor i min egen smak. Musik som bara jag gillar och släpper loss på. Det är helt underbart att få söka musik här. Tidigare satt jag med kassettband och spelade av musik från radion eller de CD och LP-skivor som jag köpt till mig. Nu kan jag blanda frisk från detta Spotify och skapa lister med de favoriter jag har.

De har "hjälpt" mig med att forma en lista med den musik som jag spelat mest från denna tjänst. 100 låtar med härlig feeling. Den låt som toppar allt är Higher and Higher med Bette Midler. Den är då min mest spelade låt, hon har ett härligt naivt sound i denna som hon sen öser på med sin otroliga enerigi.

Här är några av mina listor i namn om det är någon som vill lyssna in.
  • Petras mix
  • Lovesongs
  • Good beat
  • Lugna låtar
  • Good old Music
  • Sommar
Jag lovar att även om denna tjänst kostar mig en hundra lapp i månaden, så är den så väl värd varenda öre. Jag kan inte leva utan denna musiktjänst, mitt intresse för musik blir tillfredsställt här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar