lördag 17 mars 2018

Hav & Bad


Finns det något bättre än att få blicka ut över ett hav och låta blicken vila vid horisonten. Att sedan ta ett dopp i detta ljuvliga toppar allt. Underbart vatten omkring dig, där du bara känner dig så lätt, vatten lyfter din kropp och känslan av frihet är total.
Hav och bad är en härlig kombo, längtar nu till detta fantastiska, har nämligen havet runt knuten. Min sambo har samma fascination för hav och bad. Han toppar dock detta ytterligare med att ta på sig ett cyklop. Snorklandes tar han sig fram i vattnets ytskick, kanske ser han en fisk eller två, det spelar ingen roll, han känner sig totalt fri. Det är bara under ytan världen som existerar och som är där att utforska. Jag då, är något pjollrigare, visst jag älskar vatten, men ett cyklop får mig att känna mig instängd. Hav och bad är ett sant nöje och nu längtar vi dit...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar