måndag 14 augusti 2017

Att fotografera - min nya hobby




Under sommaren har jag målat lite olika motiv på de tavlor jag målat upp. Nu har jag också hittat min gamla kamera, en Olympos 10. Tänkte att jag skulle börja ta svart och vita foton, lite konstnärliga  motiv av människor och natur. Det är ännu ett sätt att få uttrycka sig på. Kanske jag bygger upp en ny blogg till dessa foto, där jag har mina egna foto som motiv och bakgrund till de blogginlägg jag gör.
 
Att bygga upp en ny blogg kräver dock då att jag skaffar en digitalkamera, som jag kan föra över foto från ett minne. Detta är idéer jag går med nu, snart kommer min födelsedag och då önskar jag mig en sådan kamera.
 
Att fotografera är något alla kan göra, personliga bilder som du kan redigera i ett dataprogram. Ett fotografi säger så mycket. Taget i stunden, där ljus och skugga får liv. En kamera är inte så svår att ha med sig heller, du har den runt halsen och tar ditt foto snabbt och lätt. Detta foto blir ett minne att ta fram och då känna känslan man hade då foto togs.
 
Så ta fram fotografen i dig och ta bilder som fördjupar din tillvaro, ge dig själv en hobby där kameran är ditt redskap. Det finns så många motiv som behöver gestaltas. Små detaljer som bara du ser. Dessa behöver uppmärksammas. Ge till världen dina upplevelser. 
 
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar