lördag 28 december 2013

Youtube nyckeln till musikkunskap.




Youtube är för mig en stor nyckel till en värld i musik. Jag har hittat många fina låtar här och gör det fortfarande. Låtar som varit okända för mig tidigare, som har fått nytt liv genom denna sajt. Vi har ägnat många kvällar med musikquizar, där vi hämtat musiken från just Youtube. Visst du kan hitta allt möjligt här, men för mig är det musiken som dominerar.
 
En låt som jag spelar flitigt från denna sajt är Rainy night i Georgia med Randy Crawford. En go låt som passar många stämningar. Annars försöker jag bara hitta ny musik som jag tidigare aldrig har lyssnat till. Gamla godingar kommer också upp titt som tett. Jag bara njuter av att ha all denna musik som är så lätt tillgänglig. Det är bara att börja med en bokstav och vips kommer någon ledtråd till en musikartist upp och du är i gång med ditt letande efter nya artister och grupper. Många av låtarna har också musiken nerskriven och du kan följa med sjunga om du har lust.
 
Sajten är en guldgruva för musik. Allt finns ju här, tycker jag.
 
  
 
   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar