lördag 5 augusti 2023

Oljemålning - min hobby

 


Att ha en hobby av något slag berikar ditt liv på många sätt. Det ger dig en mening i livet där du kan landa och få perspektiv på allt annat du har runt omkring dig. Min är då bland annat att få måla i olja. 

I många år har jag haft detta intresse. Det får mig att må bra och jag får det lugn som bara är mitt. Nu har jag tagit det ett steg till och anmält mig till en kurs i oljemålning hos Alina. Detta skall bli verkligen roligt att fördjupa mig i detta kreativa uttryck. 

Det har tagit mig många år att äntligen få tummarna loss att gå i grupp och lära mig mer om detta sätt att få utrycka sig. I mina yngre år gjorde jag precis som jag nu skall göra och det var upptakten till denna hobby. Jag hoppas på att få träffa många likasinnade och få kunskaper jag behöver för att driva fram fler målningar.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar