lördag 5 augusti 2023

Papper papper min passion ...

Jag bara älskar block, planers och papper. Där ritar jag, gör listor på alla de planer jag har. Det finns så fina skrivböcker idag. Att gå in i en handel där det finns av allt detta, kommer jag alltid ut med någon ny anteckningsbok. 

Att göra listor är en mani jag kör med på gott och ont. Men en lista på vad som behöver göras, är skönt att ha, att sedan stryka det man gjort är underbart. Man känner sig väldigt tillfredsställd av detta. Dessutom är det ett bra sätt att få gjort det man vill uppnå hemma. 

Att ha en liten anteckningsbok för tankar är också väldigt roligt, att då skriva ner ett citat eller en tanke att reflektera över blir ett sätt att få lugn i en orolig värld. Tankar är viktiga och att få reflektera skapar vishet och din filosofiska sida näring. Du hittar nya sidor hos dig själv mot ett mer positivt liv. 

Därför har jag denna passion för anteckningsböcker med vackra omslag, där jag kan begrunda mig själv för nya perspektiv och distans till det som är hårt och kantigt.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar