onsdag 7 december 2022

Se på dig själv innan du dömer andra...

 


Detta citat hittade jag bland FaceBooks många inlägg för en tid sedan och jag tycker det är så sant. Många kan nog hålla med mig om detta. 

Det är så enkelt för någon att göra en till ett problem istället för att se hur man själv är och deala med sina egna grejor som inte stämmer i ens liv. 

Jag menar med en större förståelse och insikt kommer man närmre varandra. Snällhet är en underskattad egenskap idag. 

Jag har mött så mycket av detta enkla sätt att se på människan runt omkring, både nära och kära kan falla in på att döma en som ett problem utan att se sina egna. 

Med lite förståelse för varandra och ett gott lyssnade öra kommer man så långt mycket mer i sina relationer. Du själv blir också mycket mer harmonisk, all drama försvinner.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar