onsdag 15 april 2020

Mitt stora musikbehov




Mitt behov av musik runt omkring mig är väldigt stort. Visst, tystnande kan också vara befriande ibland, men musik fyller en stor del av min vakna tid. Behovet styrs av att musik och dess låttexter i stort hjälper mig genom dagarna med massor av pepp och lugn. Låtarna är självvalda från mina listor från Spotify.

När jag väljer låtar är det mycket popmusik eller softrock. All musik från 70-talet och fram till nu, finns som stöd för mina dagar. Det är främst engelskspråkig musik som finns bland låtarna. Lite svenska låtar hittar sig också in ibland. Stora artister där bland de svenska är Lisa Nilsson, Marie Fredriksson, Mauro Scocco, Totta Näslund, Dan Hylander och Eva Dahlgren. För att nämna några, det finns fler, men de jag räknat upp är mina favoriter.

När jag väljer låtar lyssnar jag främst på soundet, där efter rösten och sedan skall texten innehålla en viss mening med det som passar i mitt liv. Musik för mig ett lika sort behov som luft, mat, vatten och kärlek. Jag kan inte få nog av musiken, letar nästan dagligen efter nya låtar till mina listor. Och dagligen förvånas jag hur stor musikskatten är i världen. Jag säger som i ABBAs´s låt - Thank you for the Music....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar