lördag 22 februari 2014

May The Force be with you


I mina tidigare dar hade jag en förkärlek till just Star Wars. Konstig kanske som jag är tjej, men man har olika intressen. Jag skall förklara vad detta intresse gick ut på. Filmerna jag tog till mig på denna tid var de tre första episoderna som producerades. De filmer man fick följa Luke Skywalker, Han Salo och Prinsessan Leia. Att man var lite små förälskad i Luke, kan jag nog med ge. Men det var mest kampen om det goda som fascinerade.

May the Force be with you är en känd fras i dessa sammanhang. Och nog behöver man höra att kraften är med en om än i filmernas story menar en övernaturlig kraft som ger oanade möjligheter att ge det onda på nöten.

På den tiden då jag såg dessa filmer blev jag lyft av orden, att kraften du har inom dig ger styrka att göra gott. En nästan religiös fras som betyder att du kan lyfta dig från allt som ger dålig energi. Så ....... MAY THE FORCE BE WITH YOU. Och skapa stordåd för dig själv och andra.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar