måndag 6 januari 2020

Alla skulle ha ett skrivbord för kreativt tänkande...





Ända sedan jag har varit liten har jag haft ett skrivbord. Ett skrivbord med alla de material jag behöver för att skapa kreativa processer. Här har jag suttit flera gånger och ritat, skrivit och klippt och klistrat. Detta bord har varit grogunden för många tankar i alla fall. Att redan som barn fått denna möjlighet att forma tanker vid ett skrivbord, gör att detta är fortfarande nödvändigt för mig att ha det så. Jag behöver denna plats för mina skapande processer. Nu är det mest för att skriva och skissa på de målningar jag vill måla upp. För mitt arbete tillkommer alla de mail jag behöver göra och de schema jag gör för att strukturer upp arbetet. Likväl är detta en plats jag så gillar. Kan ibland bara sitta där och gör nästan ingenting. Bara njuta av det som jag har gjort eller som kommer ske i snar framtid. Visst jag är en pappersmänniska, så jag gillar att ha det snyggt och fint med det jag gör. Och gillar sätta in allt i pärmar, kanske för att se att jag varit duktig, för mig själv alltså. Ordning och reda som det heter. Vi är dock alla olika, men jag tror att ett skrivbord ger grogrund till ett fritt skapande och att det håller i sig om man har fått uppleva detta som barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar