torsdag 30 januari 2020

Mina Pelargoner


Pelargoner är en annan blomma som mormor, mamma och jag har som favorit. Dessa blommor som finns i så många färger. Mormor skulle ha knall röda och de togs hand om på bästa sätt. De växte sig gigantiska på hennes fina balkong, som då låg på bästa solläge. Mamma var mer moderat då det gällde färger, men hon hade en förkärlek till österrikiska hängpelargonerna. Sedan försökte mamma att få sina blommor att övervintra, för att få dem större än året innan. Jag har haft alla dess färger och sorter, har även försökt med att få dem att övervintra. Här lyckas jag inte riktigt, när våren kommer och jag skall ta ut de övervintrande växterna, är de väldigt rangliga. Unika i sin form, gillar jag dem ändå. Jag kommer alltid ha pelargoner i min trädgård.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar