lördag 28 juli 2018

Musik - Eurythmics bästa



Eurythmics var en brittisk duo bestående av Annie Lennox och Dave Stewart, bildad 1980 i London. De var populära inom synthpopen och new wave-genren under 1980-talet. Namnet Eurythmics kommer ifrån den pedagogiska metoden rytmik, som grundades av Émile Jaques-Dalcroze.

Deras bästa album tycker jag är We too are one och en av dessa låtar från albumet är When the day goes down. En fin låt i ett lugnt tempo. Detta album kom 1989. Denna grupp har gjort många hits, här är min lista på de jag spelar mest. För även om de inte spelar längre, är deras musik tidlös. Så ta fram dessa album och rocka loss.

  • I saved the World today - 1999 
  • There must be an angel - 1985
  • Miracul of love - 1986
  • Brand new day - 1987
  • Here comes the rain again - 1984
 Det var min au-pair mamma Birgitta som introducera mig för denna grupp 1986. Vi hade en härlig kväll ihop då hon körde en slinga av den musik som var hennes. Allt var på kassettband, så det tog ett tag för att spela fram de låtar som vi skulle höra på. Härliga minnen från en tid då allt fick ta sin gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar