måndag 30 november 2015

Sångerskor med härlig karisma

Tre härliga sångerskor som också satt spår hos mig och som jag återkommer titt som tätt när jag lyssnar på musik är dessa tre;
 

Tina Turner eller Ann Mae Bullock född 1939. Rockmormor som många kallar henne. Hade man haft hennes energi så nog hade man hoppat omkring och gjort livet till en ända lång dansfest. Denna underbara sångerska har gjort många härliga hits. Men tolkningen av Bonnie Taylors låt Your simply the best slår alla härliga rekord. Här kommer länken till denna låt:
https://www.youtube.com/watch?v=GC5E8ie2pdM


Bette Midler är en annan go sångerska med en högst personlig stil och karisma. Född 1945 på Hawaii. Hon är begåvad med många kvalitéer, hon skådespelar sjunger och har en stor komisk ådra. Är en gayikon för många under namnet The Divane Miss M. Fick sitt namn efter den stora skådespelskan Bette Davis. Jackie Wilson har gjort en låt som Bette gör så bra, den heter Higher and Higher. Här kommer länken till denna låt:
 
Sist av dessa tre kvinnliga artister är då skotskan Annie Lennox. Född 1954 i Aberdeen. Med sin personliga röst rundar hon av dessa favoriter av kvinnliga röster i musik. Little bird får bli avslutningen på musik som ger vibrationer i hela kroppen. Annie sjöng denna låt på Olympiaden i London 2012. Jag önskar så att jag någon nån gång får hör hennes röst live. Här kommer låten:
 
Ibland önskar jag att jag hade begåvningen att sjunga så själfullt som dessa sångerskor gör. Men jag håller till godo med deras fantastiska musik istället.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar