lördag 14 december 2019

Svenska kvinnliga röster i musik




Det finns en del kvinnliga sångerskor i svensk musik som jag håller så kära. De har hjärta och själ i sina röster. Jag får gåshud av att höra deras stämmor. När jag lyssnar till dem kommer de in i mina gömda rum och får mig att känna mig väl till mods. Ofta kryper jag upp  i soffan och njuter av deras musik. Ibland sjunger jag med och det får mig att lyfta lite från vardagens lunk.

Här är då dessa fantastiska kvinnor jag hyllar så högt.
 
 
  • Marie Fredriksson och hennes album Den sjunde Vågen.
  • Eva Dahlgren och hennes album En blekt blondins hjärta.
  • Lisa Nilsson och hennes album Himlen runt hörnet.
  • Rebecka Törnqvist och hennes album Vad jag vill.
  • Helen Sjöholm och hennes album BAO!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar