lördag 9 februari 2019

Korv på menyn



En vanlig onsdag en dag för någon vecka sen, ja då serverade jag vanliga korvar med bröd. Denna gången ville jag dock göra det lite extra. Så jag hade gjort tre olika tillbehör.  En med potatis, en med vitkål och en med majs. Det blev väldigt uppskattat. Min sambo är lite av en försökskanin då det gäller att testa nya recept. Han är väldig tacksam att testa nya maträtter på, då han gillar det mesta.

Potatissalladen var gjord på capris, crème fraiche och persilja. Majstoppingen innehöll, förutom just majs, då också jalapeños. Vitkålen blandade jag med äpple, persilja och crème fraiche. Goda tillbehör som gjorde korven så mycket bättre.

Vardags maten kan verkligen förgyllas med lite uppiffning av tillskott av nya recept. De går lätt att hitta på internet. Det finns så många olika hemsidor som erbjuder idéer till vad som gör matlagningen lite roligare i köket.

Vår vanliga onsdag blev i alla fall mycket lyckad. Nu vet vi vad som piffar upp korv med bröd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar