söndag 10 januari 2016

Fenomenet David Bowie


1947 föddes denna kameleont av artister i London. Ingen har bytt skepnad och musik still så härligt som David Bowie. Hans namn är egentligen David Robert Haywood Jones. Han har ett artist namn som Ziggy Stardust också, ett androgynt alter ego. Han gör sig till en ekivokt utmanande artist, där han med sin bakgrund som skådespelare ger sina fans hög underhållning. Hans nyfikenhet på all musik omkring honom gör att alla mer eller mindre har någon favoritlåt av denna stora artist.
Ögonen är ett signum som gör denna man speciell. Tillkom under ett slagsmål med bästa kompisen, då de slogs över en tjej.
Jag har tagit ut tre olika låtar som David har gjort. Har vid tillfälle sätt honom live här i Malmö tillsammans med mina kusiner. En konsert som tog tag i mig och skakade om mig direkt på plats, då musiken var överallt omkring mig och gick igenom kroppen.
 
Nr 1 blir Heroes, utgiven 1977:
 
Nr 2 blir Space Oddity, utgiven 1969 
 
Nr 3 blir Lets Dance, utgiven 1983

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar