söndag 7 augusti 2022

Konst förklarat på Youtube

 

Att Youtube är en skatt att söka så mycket "godis" på är ju inte främmande för någon, ja inte för mig heller. För en liten tid sedan hittade jag ännu mer av detta goda på dess sidor. Jag har nu utbildat mig med att kolla in sidor om alla de konstyttringar som finns. Jag vill här ge er tips om väldigt utvecklande videos som jag har tagit del av. De är mellan en halv timme till timme långa, och väldigt informativa. Här kommer en liten lista på vad jag hittat och är kul, du kanske hittar något du gillar och kanske också söker dig vidare...

  • Curious Muse är videos där du kan få information om olika konstyttringar väldigt bra, de är oftast korta, kanske bara 10 minuter långa. Du får veta om de olika sätten att måla på av de berömda konstnärer som målade just på detta sätt. Jag har nu valt videos av Impressionisterna.
  •  Perspektiv är en annan kanal för att ta del av all den konst som finns och skapats i historien. Leds av en vältalad man vars namn är Waldemar Januszczak, väldigt underhållande . Dessa videos är ofta en timme långa. 
  • Bob Ross är konstnär och lär dig att måla väldigt enkelt och underhållande. Ta del av hans videos och bli konstnär du också. Dessa videos är ca en halvtimme långa. Med Bobs mjuka röst och fina sätt, blir du svept in i konstens enkla värld. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar