måndag 4 mars 2019

Pelagoner - mitt intresse



Ett av mina intressen är just pelargoner, som jag delade med min mamma. Dessa blommor finns i så många olika färger av rött och rosa, de är helt enkelt bara så underbara. Under 2018 till 2019 har vi tagit hand om dessa blommor inomhus. Vi hoppas att de blir lika fina som de var under sommaren.
Just nu är de väldigt spröda. men med att värmen kommer hoppas jag att de växer till sig. Att vårda en blomma är att vårda ett liv och det ger mening tillbaka. Lite lycka skänks till den som beskådar något som är väldigt vackert. Man skall inte förakta dessa små saker i vardagen som ger denna känsla. allt kan inte vara av stora mått för att hitta den där känslan av tillfredsställelse. Jag hoppas så att du också har dessa små av stunder där lycka kommer till dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar