måndag 25 september 2017

Mitt i livet.



Mitt i livet står jag nu, med alla mina erfarenheter och upplevelser. Allt som jag har lärt mig har stärkt mig och idag finns det lite som gör mig rädd. Att göra bort sig, ger charm istället för ångest, att stöta på hinder, ger en utmaningar istället för prestationsångest, och att möta nya människor ger kraft istället för blyghet och vilsenhet. Ja, att stå mitt i livet känns för mig underbart, alla konstigheter man känt som ung har försvunnit.

Idag lever jag dag för dag med nya möjligheter var dag man vaknar. Det ända som kan spöka är de sjukdomar som kan komma när man blir äldre. Det försöker jag att hindra genom ett gott leverne med motion, bra mat och ett rikt socialt liv. Mina dagar framåt kommer jag sätta guldglans på, göra var dag till fantastiska äventyr. Sprida till mig själv lite lycka och på samma gång sprida till andra.

Livet skall inte vara tungt, det skall vara dagar fyllda med solsken och blå himmel. Visst, ibland får man jobba för det, men innan jag lägger mig för kvällen skall jag ha ljusa minnen från den dag som gått. Jag har blivit för gammal för att vara rädd längre, visheten har ersatt dessa rädslor. Tacksamheten över att jag lever ett bra liv med familj och vänner stärker mig. Jag behöver ej sätta upp skyddsvallar för att leva, den kontroll känns överflödig.

Jag vet att jag med min personlighet duger och att jag har fina talanger som ger mig möjligheter att fortfarande utvecklas. Att bara sitta still och invänta det goda, ger ingen tröst, att fortfarande grabba tag om de möjligheter som ges ger energi. Jag vill känna att jag lever med de resurser som är mina och ge av den kraft som är min. Och att jag faktiskt älskar istället för att jag hatar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar