söndag 3 november 2019

Lite 80-tals musik



Åttiotalet var det årtionde som jag hittade till den engelskspråkiga musiken och artisterna där. Här kommer en lista över de hits jag lyssnade till på denna tid.

Stuck on you - Lionel Richie

Sign your name - Terence Trent D´Arby

Ebony and Ivory - Paul McCartney

True - Spandau Ballet




You cant hurry in love - Phil Collins

Hungry like a Wolf - Duran Duran

West End Girls - Pet Shop Boys

Listan kan göras hur lång som helst, men dessa var några jag körde om och om igen. Denna musik drev mina föräldrar till vansinne. De var inte så förtjusta i 80-talet, då de hade 60 och 70 talet så kärt. Och vem kan klandra dem, det gjordes riktigt bra musik under denna tid. Jag hade bara inte upptäckt den och var uppslukad av det nya på denna tid. Sedan kom också MTV och då blev 80-talets musik ännu mer exploaterat. Jag bara dansade mig fram och lät denna väldigt lättsmälta musik svepa mig. Kläder och hårstil ingick i konceptet också. Vad skall man säga, man följde en trend.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar