fredag 29 juli 2022

Lista av musik för sensommaren

 


Har nu haft ett väldigt långt uppehåll med min blogg. Kommer nu tillbaka med en lista av musik jag lyssnar på just nu. En lista ni får njuta  av nu när sensommaren börjar i augusti. Jag hoppas att augusti får fler soliga dagar än det blev i juli. Jag vill njuta av sköna bad och det hoppas jag att jag får i denna nya augusti månad 2022.

Här kommer min lista av musik ni får njuta av. Blandade låtar med feelgood känsla för hängmattans sköna dagar. 

1. Soul food to go med The Manhattan Transfer, En låt med otrolig skön känsla. Du blir invaggad i musik som man faller lätt i trans med, perfekt musik för hängmattan.

2. I follow rivers med Will Young, En låt som också lyssnas bra i den där hängmattan alla skulle få ha tillgång till för sköna stunder. 

3. More then Silence med Boy George, Här kommer Boy George ut med ny musik och nya insikter. Otrolig bra röst har han som utnyttjas i hans nya sound.

4. Human med John "The ragin cajun" Jones, Här ett fantastiskt beat, du dras in i denna suggestiva låt och kommer dig att gunga dig framåt i lugn takt. 

5. For what it´s Worth med Billy Porter och Tracy Young, En cover av denna låt gjord av Buffalo Springfield. Jag säger bara jättebra.

6. Ride like the Wind med Christoffer Cross, Också en låt som du får dig att försvinna i din egen bubbla. Man dras med av en fart som blåser dig bort från vardagen.

7. Summer of love med Jefferson Airplane, En klassisk låt som gör sommaren till njutning och du får lite go nostalgisk känsla. 

8. Easy med Commodors, Här har du den ultimata känslan du ska ha dessa dagar av semester, att bara vara och existera i nuet, lämna allt tungt bakom sig.

9. Summer Wind med Julio Iglesias och Frank Sinatra, smörkänsla rakt i genom men bara så bra att du vill ta lite danssteg med någon du tycker om. 

10. My one temptation med Mica Paris, soulfull musik med elegans. Hängmattan gungas med denna låt så att du kommer i dvala. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar