torsdag 10 november 2022

Grand Central Station - NYC


Grand Central Station var det första och största intrycket vi fick när vi kom till New York City. En stor station med så mycket folk från alla hörn i världen och då också alla de människor som kom från USAs alla möjliga håll. Jag fick riktiga rysningar över kroppen och fick riktigt nypa mig armen att jag verkligen var där. Mitt första besök i USA överväldiga mig med denna fina station. 

Den är den mest trafikerade stationen i USA med ca 67 miljoner passagerare per år. Den har 44 plattformar och 67spår på två våningar. Stod klar 1907 och är störst i världen. Den ikoniska klockan är en stor mötesplats för många människor. I byggnaden finns butiker och restauranger att besöka. Detta är ett kärt besök för varje turist att bocka av på sin lista över platser att se i New York. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar