lördag 14 september 2019

MusikLista för höstdagar

Under hösten tar naturen farväl med ett färgsprakande skimmer av alla dess kulörer. Träd och buskar brinner av härliga jordfärger, dofterna de sprider går i mulltoner. Det är då mitt år startar, jag trivs i den krispiga luft som då hösten ger. Regn och sol avlöser varandra, min kropp och själ får både lugn och energi av dess skiftningar. Jag vill då dela med mig av en del fina höstmelodier. En liten lista med soul i musiken.





1. September med Earth, Wind and Fire - denna klassiska låt med ett härligt beat.

2. Fields of Gold med Eva Casssidy - finstämmig musik av den bästa Eva.

3. Brustna hjärtans höst med Lars Winnerbäck - fin poesi blir till musik.

4. Everglow med Coldplay - känsligheten i Chris Martins röst får en att rysa.

5. Regn i Rio med Lisa Nilsson - Allas fina Lisa

6. Breakaway med Gallagher And Lyle - en harmonisk låt som gör dig lugn.

7. Calm after The Storm med The Common Linnets - mjuka fina toner tar dig till lugnet.

8. Follow the Sun med Gnarly Gibbs - lättsmält musik med good feeling.

9. Forever Autumn med Jeff Wayne - fin melodi med fin prosa.

10. Fall on me med Andrea Bocelli och Matteo Bocelli - man bara njuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar